maanantai 27. maaliskuuta 2017

18. Vieläkö ehtii kesäkuntoon 2017?



Mä olen (salaa) sellainen ikuinen kesäkunnon tavoittelija. Asiaa ehkä haittaa se, että oon vähän liian mukavuudenhaluinen, tykkään syödä, eikä mulla ole kuitenkaan ihan hirveästi ylimääräistä. Tykkään siis kropastani myös näin. Lihasta on tässä opiskeluvuosina kyllä tarttunut selkeästi ihan kilojen, vanhojen, kiristävien housujen ja peilikuvan perusteella, mutta ihan pelkkää pattia se kaikki toki ei ole..

Kuulin, että mun kaverini oli aloittanut noudattamaan tarkempaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa nyt kesään asti, joten siitä se ajatus sitten lähti. Puhuttiin, että asiaa vaan valitettavasti vaikeuttaa se, että kun normaalisti jo syö vihanneksia ja kanaa, ja treenaa paljon (myös aerobista), sen muutoksen eteen joutuu tosissaan näkemään vaivaa. Otin vähän alkumittoja ja kuvia ja näin, kuten hyvään (..kutsutaan tätä nyt sitten ihan rehellisesti dieetiksi) dieetinaloitukseen kuuluu, mutta palataan niihin sitten, jos tämä homma alkaa näkyä oikeasti jossain! :-D

Aloitin nipistelyn jo muutama päivä sitten, mutta viikonlopulle jo viikkoja sitten sovitut kaverini synttärit veivät tietysti viikonloppuna punaviinin ja GT:n ääreen. Suunnitellusti päätin siis kaikesta tästä kikkailusta huolimatta mennä ja pitää hauskaa, mutta nyt vähän kaduttaa, kun kesäaikaan siirtymisen vuoksi yöunet jäivät ihan liian lyhyiksi ja olo on vieläkin vähän kura..  Ja alkoholihan ei tunnetusti terveelliseen ruokavalioon ainakaan suuremmilla annoksilla kuulu! Mun piti maanantain kunniaksi palata ruotuun ja lähteä treenaamaan, mutta otinkin sitten kolmen tunnin päikkärit.. Minä, joka en ikinä skippaa treenejä, teen niin sitten kaikkein ratkaisevimmalla hetkellä! No, tulipahan edes pyöräiltyä töihin ja huomiselle on sitten tuplatreenit tiedossa! Ruokavalioon oon onneksi palannut taas ihan onnistuneesti.




Mitään kitudieettiä en ajatellut vetää, mutta sopivalla kalorivajeella kuitenkin. Mahdollisimman puhdasta sapuskaa, eikä mitään ylilyöntejä, kuten pussillista hunajakuorrutettuja cashewpähkinöitä päivässä.. Hah, mun tän hetken suurin paheeni. Katson nyt viikon tai pari, alkaako mitään tapahtua ja teen sitten muutoksia jos ei. Eniten stressaa, saanko pidettyä motivaatiota yllä, koska se on ollut aina mun suurin heikkouteni. Nyt kun tästä on näin julkisesti puhuttu, on varmaan pakko koittaa pysyä suunnitelmassa! Menen huhtikuun alussa vielä Tampereelle käymään, joten siellä en ala punnitsemaan kanoja tai nipottamaan lasillisesta punkkua, koska ei tässä mihinkään kisalavoille olla tähtäämässä. Muuten olis tarkoitus vetää kohtalaisen tiukkaa linjaa kesään asti.

Oon erityisesti makean perään, mutta eiköhän sitä ole tässä syöty taas. Santun synttäreitä juhlistettiin perinteisen kermakakun voimin ja tuon sitruunajuustokakun vein siis kaverilleni lahjaksi. Huh. Tein viikonlopusta ja dieettisuunnitelmista myös vlogia, mutta editointi on vielä sen verran vaiheessa, että se olis tulossa pihalle vähän myöhemmin.

xx

ps. Ja vastaushan postauksen otsikkoon on, että ehtii. Toki tämä on lähtötilanteesta hyvin pitkälti riippuvaista, mutta pari kiloa pystyy varmasti tiristelemään ihan sitä itseään, normaalipainonkin rajoissa. Aloittaa pitää kuitenkin täysillä! Otan muuten sitten kaikki tsempit riemulla vastaan.. :-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti